17 Şubat 2011 Perşembe

Evde Likör Yapımı 2 :VİŞNE

Sevgili blogger arkadaşım Hayat Güzel benden vişne likörü tarifi istedi.Ve ne kadar süre ile nerede bekletileceğini sorunca onun için bir post yapmaya karar verdim.




Malzemeler:
1 kg vişne
1/2 kg toz şeker
1 şişe votka veya kanyak (750 ml)

Yapılışı: Vişnelerin saplarını ayıklayın.Ben çekirdeklerini de çıkardım.Cam kavanoza bir kat vişne bir kaç şeker olacak şekilde dolduruyoruz.Ağzını sıkıca kapatıp en çok güneş gören yere koyup 1 ay boyunca bekletiyoruz.Bu 1 ay süresince de her gün 1-2 kere kavanozu ters çeviriyoruz ki şekerler iyice erisin diye....1 ayın sonunda votkamızı yada kanyağımızı ekleyip ağzını sıkıca kapatıp karanlık ve serin bir yerde 1-1,5 ay daha bekletin.Bu sürenin sonunda ise likörümüzü tülbentte süzerek cam bir şişeye alın.Afiyet olsun...

5 yorum:

  1. canım benim çok teşekkür ederim:) bişey daha sorcam sana; şimdi likörümüzü yaptık tülbentten süzdük bitti, ondan sonra nasıl saklıycaz? yine kapaklı cam bi kavanozdamı?

    YanıtlaSil
  2. Oooo vişne de favorilerimdenn olmaz ki amaaa :))

    YanıtlaSil
  3. hayat güzel,canım likörü süzdükten sonra yin cam bir şişeye koyacağız cam olması şart.Züccaciyeler de likör şişeleri oluyor tıpalı onlara koyabilirsin şık görünsün dersen yoksa bir cam şişe yeterli.evde direkt güneş almayan bir yerde durmasında bir sakınca yok tatlım.göz önünde de durabilir yani:)

    sihem;canım bende daha ne tarifler varrrr:)

    YanıtlaSil
  4. ben vişne likörü yaptım bu yaz ama saklama konusunda bilgisizdim, çok teşekkür ederim canım:)

    YanıtlaSil
  5. hayat güzel,şimdi öğrenmiş oldun canım bu yaz bi daha yaparsın:)

    YanıtlaSil

güzel yorumlarınızı bekliyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...