17 Ağustos 2010 Salı

Ev Dekorasyonu İçin Harika Fikirler

  • Dekoratif kumları hepimiz biliriz renkli,saksıların dibine süs olsun diye konan ikea,koçtaş gibi mağazalarda yada züccaciyelerde satılır....Ben geçen gün orkidemizi üzerine oturtmak için pembe renkli olanlarından aldım.Eve geldik te annemle diyorduk bir kaç renginden daha almak lazım diye aklımıza geldi evde gıda boyamız ve kumaş boyamız var şöyle bir deneyerek aynısını tuzdan elde edebiliriz..Şimdi tuzumuzu buzdolabı poşetlerine koyuyoruz içini azıcık ıslatacak kadar kolanya kullanıyoruz (su ile de oluyor fakat kolonyayla daha kalıcı oluyor)İçerisine istediğiniz kadar boya ilave edin,rengini siz belirleyin daha sonra poşetin ağzını kapatıp iyice sallayın,karışsın.Kocaman bir selpak peçetenin üzerine yaydırarak dökün ve kurutun....Nasıl oldu süperrrrrr:)


  •  Dekoratif taşlar...Bunun da yapımı çok kolay üstelik neredeyse bedava....Çakıl taşlarını toplasak iyi olur:)Ben bu taşlardan Tekzen'de gördüm kutuyu evirdim çevirdim sinir oldum pinti değilimdir ama bu kadar yapılası kolay bir şeye de (üstelik bir avuç) 20 lira veremem:)Bende ne yaptım...Bir torba çakıl taşını önce fırçalayarak güzelce bir yıkadım,kuruduktan sonra sprey vernik boyayla (altın sarısı)onları bir güzel spreyledim.Kuruyunca da salondaki orta sehpa üzerinde yerlerini aldılar.Nasıl mı kullandım yemekteyiz de görüp moda haline dönüşen suplalar var ya bende de bordo rengi vardı tabağın içine koydum... Sanki altın parçaları gibi parıldıyorlar.....

 

  •  Kuru dal ile dekorasyon....İlginç bir yöntem bir komşumuzun evinde gördüm bayıldım.O da benim gibi böyle şeylere meraklıdır..Başladı anlatmaya kurumuş erik ağacının bir dalını kesmiş eve getirmiş:)sonrası hayal gücüyle birlikte salonuna uyum sağlayan kırmızı renginde boyanmış (siz istediğiniz renklerde yapabilirsiniz) üzerindeki boya kuruduktan sonra eskiden kullandığı (şimdi bir kenarda çöpe gideceği günü beklerken) avizenin küçük kristallerini toplamış...Onları küçük tel parçaları ile dallara tuturmuş....Yakından da çok güzel durmasına rağmen uzaktan sanki birer yağmur damlası gibi duruyor çok beğendim:)



  •  Bu fikri daha önce bir dekorasyon sitesinde gördüm çok hoşuma gitti evde de tadilat vardı o sıra aklıma esti annemle bu fotografları tanıdık bir ustamıza gösterdik sağolsun şimdi bizim için bu işi yapıyor bittikten sonra balkonda yerini alacak.




  
Alıntıdır...

  •  Artmış iplerden ponponlar hazırlayarak kapı süsü yapımı.....Okulda herkes iplerden civciv yapmayı öğrenmiştir....Hatırlayamayanlar için anlatalım;Kartonun üzerine iki tane daire çizilir o dairelerinde içine ve tam ortasına küçük daire çizilir.Kesilerek içi boş iki tane daire elde edilir.Elde ettiğimiz 2 daireyi üst üste koyup ipimizin ucundan uzun bir kısım bırakarak sarmaya devam ediyoruz (kalın birşey olmalı)Sarma işlemi bittikten sonra iki kartonun arasından makasla ipleri kesip kartonları çıkarıyoruz ve ponpon şekline getiriyoruz..Bir sürü ponpon yaptıktan sonra kuru o veya saplardan yaptığımız çelenkimizin etrafını kumaşla kaplayıp ponponlarımızı dolayıp,sabitliyoruz.....Biraz uğraştırıcı ama çok hoş olacak eminim...


Alıntıdır....

3 yorum:

  1. hepsi çok güzel kuru dallardan olanı bende yaptım siyaha boyadım ama hala tamamlanmayı bekliyor:)

    YanıtlaSil
  2. siyahta eminim bitince çok güzel duracaktır:)hemen bitir bence bende özendim yapmaya başlayacağım

    YanıtlaSil
  3. en kısa zamanda tamamlıycam canım:)

    YanıtlaSil

güzel yorumlarınızı bekliyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...