8 Temmuz 2010 Perşembe

Şeker Hamurlu Kurabiyelerimiz...............

Çok zor olduğunu düşündüğüm için bugüne kadar cesaret edip yapmamıştık ama dün canımdan çok sevdiğim biricik aşkımın doğum günüydü.Ona bir sürü hediye aldıktan sonra içimden el emeği birşeyler yapmak geçti şöyle bir araştırdım basit bir teknikle aslında şeker hamurunun kolay olduğunu gördüm:)Nasıl mı???? Sevgili Özgül ablanın (özgülüntarifleri) blogunun çok sıkı takipçisiyiz,annemle ben onun yaptıklarına bayılır,hayran kalır tereddütsüz uygularız kendisi de bu tarifi sevgili Ayşe Yaman'dan almış:)Marshmallow şekerlerden şeker hamuru yapımı:)Biraz zahmetli olsa da malzemeler kolayca bulunabilir ve yapılabilir.Ben kurabiyenin üzerine denedim...













































































  



NOT: Pijamalı halime bakmayın:)Sabahın erken saatlerinde kalkıp hamur yoğurmak kolay değil:)

Malzemeler:  
            Şeker Hamuru;
450 gr Marshmallow şeker (Sade kullandım.)
4 yemek kaşığı su
900 gr pudra şekeri
Bir çimdik tuz
Sarı,kırmızı,yeşil ve mavi renk gıda boyası

Yapılışı:Öncelikle bir tencerenin içine marshmallow şekerleri küçük küçük doğrayarak koyun.Orta ısıdaki ateşte,benmari usulü arada bir karıştırarak eritin.Çok erimemesine dikkat edin.Ocaktan aldıktan sonra malzemelerin yarısını ekleyerek (gıda boyaları hariç) iyice yoğurun.Derin bir kabın tabanına kalan pudra şekerini döküp eriyen marshmellowları ilave edip iyice yoğurun.Kalan malzemeyi de ekleyip yoğurmaya devam edin.Bu aşamadan sonra ben hamurumu 4'e böldüm.Çay kaşığının arkası ile hamurlarıma azıcık gıda boyası ekledim.Ayrı kaplarda rengi iyice karışana kadar 4 parçayı da yoğurdum.Parçaları yuvarlayıp elinize damlattığınız sıvıyağ ile hamurların her tarafını iyice yağlayıp streç filme sarın.Bir gece oda ısısında bekletin.  

          Kurabiye; 
250 gr margarin (oda ısısında)
1 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
3.5 su bardağı un
1/2 su bardağı nişasta
1 paket kabartma tozu


Yapılışı:Pudra şekerini ve margarini bir kaba koyup karıştırın.Yumurtayı ilave ederek tekrar karıştırın.Un,kabartma tozu ve nişastayı ekleyip hamuru yoğurun.Hamuru yarım saat buzdolabında bekletin.Yarım saat sonunda hamuru un serpilmiş tezgah üzerine alıp merdane yardımı ile 7.8 cm kalınlığında açın.Kalıplar ile şekil verin.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip,önceden ısıtılmış fırında 175'de 10-15 dk pişirin.


Bir gece beklettiğimiz şeker hamurlarımızı merdane yardımı ile çok ince açın ve kalıpla kesin.(açmakta sorun yaşarsanız pudra şekeri serpin)Kurabiyelerimizin ön yüzüne fırçayla çok az bal sürerek şeker hamurunu yapıştırın.En son üzerine ben Dr.Oetker'in süsleme glazüründen kullandım.İçinde sarı,kırmızı,yeşil ve beyazdan oluşan 4 tane tüp var.Dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.AFİYET OLSUN....




































































Bu arada sevgilim tek kelimeyle kurabiyelerine bayıldı.Benim yaptığım mamalara düşkün biri için en güzel hediyeler bu kurabiyeler oldu.Kurabiyelerin üzerine İyi ki doğdun bile yazdım:)Nasıl olmuş sizce???

1 yorum:

  1. Bence harika olmuş
    ne zevklidir onları yemesi :D
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil

güzel yorumlarınızı bekliyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...